Analiza internet stranice je temelj svakog redizajna ili SEO strategije. Ona pruža uvid u sve prednosti, ali i slabosti vašeg weba u odnosu na konkurenciju. Kvalitetna analiza ključna je za osiguranje vidljivosti, rast posjećenosti i općeniti uspjeh internet stranice.
1.Identifikacija tehničkih problema
Glavni uvjet za rast vaše stranice je kvalitetan temelj, što znači brz i siguran hosting te kvalitetne teme i dodaci. Brzina učitavanja je odavno postala jedan od glavnih faktora prema kojima Google, ali i ostale tražilice rangiraju stranice. Statistike pokazuju da će više od 40% posjetitelja napustiti stranicu ukoliko učitavanje traje više od 3 sekunde. Što je brzina učitavanja sporija stopa napuštanja stranice će biti veća. Visoka stopa napuštanja (bounce rate) tražilicama govori da posjetitelji ne smatraju stranicu korisnom a to u konačnici dovodi do pada u rangiranju.
Razvojem mobilnih tehnologija raste i broj posjetitelja koji vašim stranicama pristupaju preko tableta ili mobitela. Danas čak 60% svih pretraga dolazi sa mobilnih uređaja pa je vrlo važno da vaša stranica bude responzivna tj. radi odlično na ekranima svih veličina.
Naša tehnička analiza internet stranice pružiti će vrijedne informacije o radu vašeg servera, indexiranju stranica, site mapama, internim vezama, i ostalim problemima koji dovode do neispravnog rada ili sporog učitavanja.
2.Sadržajna analiza internet stranice
Posjetitelji dolaze na vaše stranice prvenstveno po sadržaj. Ukoliko uspijete brzo isporučiti kvalitetan sadržaj na dobrom ste putu da rangirate visoko na tražilicama. Kada kažemo kvalitetan sadržaj, mislimo na sadržaj koji opravdava posjetiteljevu namjeru pretraživanja, tj. pruža mu informaciju koju traži. Kako bi saznali što točno vaši posjetitelji traže potrebno je istražiti koje ključne riječi oni najčešće koriste i analizirati vaš postojeći sadržaj u skladu s tim.
Sadržaj također mora zadovoljiti i tražilice, tj. mora biti kreiran u skladu sa nekim njihovim smjernicama. Npr. jedna od preporuka je da sadržaj za ključnu riječ koju želimo rangirati treba sadržavati minimalno 300 riječi. Također treba voditi računa o meta podacima, naslovima i podnaslovima, linkovima, fotografijama te njihovoj pravilnoj raspodjeli na stranici.
Analizirati ćemo vaš sadržaj u skladu sa Google-ovim preporukama i usporediti ga sa sadržajem vaše konkurencije kako bi vam pružili smjernice za rast vaše stranice na tražilicama.
3. Korisničko iskustvo
Korisničko iskustvo je vrlo bitan faktor uspjeha svake stranice. Naime tražilice procjenjuju kvalitetu vaše internet stranice i prema korisničkom iskustvu. Glavni faktori za takvo ocjenjivanje su vrijeme provedeno na stranici i stopa odbijanja (bounce rate). Kad razmislite to je i logično, jer će se korisnici koji su pronašli ono što traže duže zadržati na vašim stranicama.
Navigacija i interne poveznice igraju veliku ulogu u korisničkom iskustvu. Kada ste posjetiteljima omogućili brzu internet stranicu i kvalitetan sadržaj vrlo je važno da oni do tog sadržaja mogu jednostavno i doći. Koristeći alate poput Google search konzole analizirati ćemo ove elemente kako bi vašim korisnicima pružili odlično korisničko iskustvo.
Zaključak
Kvalitetna stranica bi u startu trebala biti izrađena u skladu sa gore navedenim faktorima, no nažalost to nije uvijek tako. Naša analiza obuhvaća preko 200 on-site i tehničkih parametara te će nam pružiti vrijedne informacije o kvaliteti vašeg weba. Na taj način možemo usporediti vašu stranicu sa konkurencijom i predložiti SEO strategiju kojom ćemo vas dovesti u sam vrh rezultata pretraživanja.